لزوم استفاده از ظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی 

استاندار زنجان گفت: هم‌افزایی بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، می‌تواند اتفاق‌های بسیار خوب و امیدبخشی را رقم بزند.

 افشارچی در کارگروه بسیج سازندگی سپاه، با اشاره به آثار بسیار مثبت اقدامات گروه‌های بسیج و جهادی، گفت: با تعامل و هم‌افزایی گروه‌های بسیج سازندگی و جهادی می‌توان گام‌های بسیار بلندی در خدمات‌رسانی، برداشت تا اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

استاندار زنجان افزود: عمران و آبادانی و سرعت در خدمت‌رسانی، ارمغان تعامل این ۲ مجموعه در کنار هم خواهد بود.

او با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی بیش از پیش به روستاییان، ادامه داد: ۳۰ درصد از جمعیت استان زنجان روستایی است و متاسفانه رسانه‌ای هم ندارند تا صدای خود را به مسئولان برسانند و این در حالی است که آن‌ها همیشه همراه و همگام با نظام بوده‌اند.

افشارچی با بیان اینکه آزادسازی آب در بخش صنعت به نفع آب شرب و هدایت پساب برای کاربرد در صنعت از الزامات امروز با توجه به خشکسالی‌های اخیر است، گفت: آزادسازی بیش از ۳ میلیون متر مکعب در پتروشیمی را از هم اکنون باید در برنامه داشته باشیم تا آب خوب را به مردم بدهیم و پساب در صنعت پتروشیمی بکار گرفته شود و این موضوع باید از هم اکنون شروع و به آن رسمیت داده شود.

ثبت هزار و ۳۲ گروه جهادی در استان زنجان

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان نیز در در ادامه، ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده توسط گروه‌های بسیج سازندگی سپاه، گفت: با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها، اقدامات بسیار خوبی در بخش آبرسانی در ۱۲ روستا با ۶ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۸۰۰ خانوار و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شده است.

سردار طهماسبی با تأکید بر اینکه کار به سختی پیش می‌رود و برای حمل و نقل مصالح، با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، افزود: همه این امور به صورت جهادی انجام می‌شود و این در حالی است که اگر پیمانکاری از بیرون ورود کند، مبلغ اعتبارات اقدامات، میلیارد‌ها تومان تفاوت می‌کند و سیر افزایشی خواهد داشت.

او با بیان اینکه حمل و نقل مصالح با تریلی در هر بار ۶ تا ۷ میلیون تومان، هزینه دارد، افزود: برای نقل و انتقال مصالح، به همکاری‌های بخش‌های مختلف دستگا‌ه‌های ذیربط در حمل و نقل نیاز داریم.

‏ جانشین فرمانده سپاه استان زنجان از ثبت هزار و ۳۲ گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: در این گروه‌ها، گروه‌های تخصصی هم وجود دارند که از تخصص‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف بهره می‌گیریم.

طهماسبی به طرح توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی هم اشاره کرد و گفت: در مجموع یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون تومان توزیع اعتبار در راستای محرومیت‌زدایی و هزینه در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن را داشتم که به تفکیک در زنجان ۳۶۱ میلیون تومان، ماهنشان ۲۴۰، ابهر ۱۰۰، ایجرود ۸۰، خدابنده ۶۰۰ و در خرمدره ۶۰ میلیون تومان بوده است.

او به انتظارات گروه بسیج سازندگی از مسئولان هم گریزی زد و افزود: مساعدت ارگان‌های ذیربط مثل بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در تامین جهیزیه برای خانواده‌های کم‌برخوردار، ویزیت رایگان با کار جهادی پزشکان داوطلب، کمک به اجرای برنامه‌های ستاد اربعین و مساعدت در ساخت مسکن روستایی از جمله انتظارات گروه بسیج سازندگی است.

‏ جانشین فرمانده سپاه استان زنجان ادامه داد: همه نهاد‌ها در حد توان گروه‌های بسیج سازندگی را در خدمات‌رسانی یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.